Konselj onsdagen den 26 februari 2014

Onsdagen den 26 februari 2014, klockan 15.00, kommer en konselj att hållas på Kungliga slottet, med anledning av H.K.H. Prinsessan Madeleines nedkomst. Följande medietillfällen kommer att äga rum:

1. Fotopool vid konselj
Inpassering Västra valvet, Kungliga slottet, kl 14.30.

Efter anmälan av fotografens namn till Annika Jeppsson, via e-post annika.jeppsson@royalcourt.se, senast onsdagen den 26 februari klockan 09.00, bereds följande medier plats:

All Over Press, stillbild (1 plats)

IBL, stillbild (1 plats)

Stella Pictures, stillbild (1 plats)

TT Nyhetsbyrån, stillbild (1 plats)

TT Nyhetsbyrån, rörlig (1 plats)

SVT, rörlig (1 plats)

TV4, rörlig (1 plats)

Sveriges Radio, ljudupptagning (1 plats)

Vid konseljen informerar H.M. Konungen regeringen om barnets titel, namn samt tilltalsnamn.

2. Medietillfälle i Karl XV-salen (ca kl 15.35-15.45)

Inpassering Västra valvet, Kungliga slottet, kl 15.00-15.10.

I Karl XV-salen kommer H.E. Riksmarskalken Svante Lindqvist att efter konseljen läsa upp barnets titel, namn samt tilltalsnamn.

Övriga som deltar i Karl XV-salen är talman Per Westerberg, statsminister Fredrik Reinfeldt samt överhovmästarinnan Alice Trolle-Wachtmeister.

Begränsat antal platser. Ackreditering för medietillfället i Karl XV-salen till Annika Jeppsson, via e-post annika.jeppsson@royalcourt.se, senast onsdagen den 26 februari kl 09.00. I anmälan ska anges namn på 1 reporter och/eller 1 fotograf samt medieföretag. Den media som bereds plats erhåller en e-postbekräftelse.

Det kommer endast finnas utrymme för ett fåtal frågor i samband med medietillfället, inga enskilda intervjuer.